BUCURIE ŞI CREDINŢĂ!

Părintele Cătălin Dumitrean: Gânduri despre poeziile pe care le scriu, vă rog să mi le scrieți doar pe email... Aceasta este o formă de bun simț și dialog constructiv. Vă mulțumesc pentru înțelegere și spirit dialogic.

dumitreancatalin@yahoo.com

22 octombrie 2012

ÎNCHINARE LA NICULA...


Închinare la Nicula 

Sărut mâna, Maică, lacrimă de milă,
La tine acasă bat în poartă iar,
Drumul ne-a fost altfel, fără nicio silă,
Am plecat cu pace şi-am venit cu har.

Ce mai faci, Măicuţă? Ce mai spui din jale?
Ce se mai întâmplă astăzi prin Ardeal?
Paşii noştri simpli, pătrunzând pe cale,
Urme de durere au găsit pe deal.

Ce mai fac românii, ce mai spun străinii,
Ne mai vor Ardealul, ne mai cer tribut?
Şi a ta icoană tot mai poartă spinii,
Sau mai varsă lacrimi ca la început?

Taci acum, te dor și timpul şi iubirea
Ce le porţi porţi în lume, ce le porţi spre noi,
O lumină lină ţi-a albit privirea,
O, Măicuţă Sfântă, plângi cu lacrimi noi.

Te rugăm din suflet, te rugăm cu duhul,
Nu lăsa să piară fiii tăi de dor,
Îţi lăsăm suspinul, îţi lăsăm sărutul,
Lacrimile noastre, rănile ce dor.

Sărut mâna, Maică, am venit cu bine,
Plini de remuşcare, ca să-ţi spunem iar,  
Ştii, noi suntem lacrimi ce-am căzut din Tine
Şi de-atunci pământul este plin de har.