BUCURIE ŞI CREDINŢĂ!

Părintele Cătălin Dumitrean: Gânduri despre poeziile pe care le scriu, vă rog să mi le scrieți doar pe email... Aceasta este o formă de bun simț și dialog constructiv. Vă mulțumesc pentru înțelegere și spirit dialogic.

dumitreancatalin@yahoo.com

14 aprilie 2011

mesaj de mirare

Manifest pentru sănătatea voastră

 
Şi ultima concesie de pace,
În noaptea aşteptării la ferestre,
Să fiu copil când lumea aspru tace,
Şi să culeg o floare omeneşte.

Nu vă condamn la propria cenuşă,
Că şi aşa m-aţi pus zălog la îngeri,
Că eu aş fi în ceruri o păpuşă,
Şi nu om cu suflet şi cu plângeri.

Dar din copilăria mea mişcată,
Din osul ce l-aţi ros cu frenezie,
Vă mai repet frumos, încă o dată,
Să fiţi mai blânzi şi bine să vă fie.

Şi taina mea e pacea voastră simplă,
Când nu aveţi cultura de iubire,
Eu tac sperând că totuşi se întâmplă,
Un cataclism în biata voastră fire.

Ceva vă va trezi din nou în suflet,
Să reveniţi în bine şi în mine,
Mustrări vi se vor da ca timp de cuget,
Şi un potop aprins de ape line.

Acum că tot vin Paştile iertării,
Un adevăr vă strig cu dăruire,
Un deget pe obraz îl las mirării,
Acolo unde pielea e subţire.

Şi nu vă mai tocmiţi cu resemnarea,
Nu aveţi voi identitate scumpă,
Să-mi jeluiţi iubirea şi uitarea,
Şi propria-mi cenuşă muribundă.

De fapt nu am probleme tutelare,
Voi înşivă sunteţi bolnavi în rate,
Iar doctori noi vă mint cu vorbe rare,
Să mergeţi în concedii resemnate.

Şi ca un sfat de fost şi blând duhovnic,
Vă rog iubiţi pe cei ce vă insultă,
Altfel veţi fi ca omul cel datornic,
Ce a căzut pe ultima redută.