BUCURIE ŞI CREDINŢĂ!

Părintele Cătălin Dumitrean: Gânduri despre poeziile pe care le scriu, vă rog să mi le scrieți doar pe email... Aceasta este o formă de bun simț și dialog constructiv. Vă mulțumesc pentru înțelegere și spirit dialogic.

dumitreancatalin@yahoo.com

28 septembrie 2012

De la iubire la "iphone 5" şi la îngerii ce aşteaptă


   Aş da telefon la un înger. La cer, la oameni, la orice prieten. Dar vai, eu însumi am telefonul ocupat. De probleme, de griji, de multe şi alte mărunte interese. Deci, cine să-mi răspundă? Sau cine să mai aştepte vreun telefon de la mine? Tata, mama, prietenii, îngerii? Sau poate chiar cei ce au uitat să-şi mai transforme sufletele în cartele de iubire?
    Mai bine tac. Şi aşa nu aş putea sparge cu un singur apel oftica intransigenţilor legilor tehnice şi de bun simţ. A celor care cred că viaţa, prietenia sau mântuirea stau în legi şi într-un banal apel de telefon. Şi ca atare, comandă o viaţă  trăită la suprafaţă sau un aparat „iphone” mai sofisticat. Aşa ca numărul acesta „5” care a înnebunit de curând minţile a milioane de oameni. Oameni, care stau la cozi de zile întregi în New York ca să cumpere fericitul produs. Adică, nu contează ce simţi, ce iubeşti, ce crezi. Important e ca „totul să arate bine”. Să sune oricând telefonul, să te lauzi că prin el iubeşti, să creezi dependenţă nu de o strângere de mână, ci de o tastatură de tinichea.
  
Telefonul meu e mai mereu închis. Şi asta, mai ales pentru că uneori îmi vine să şterg toate surogatele de simţire cu care supravieţuim. Telefoane, laptopuri, bloguri, siteuri, emailuri. Iluziile cu care ne mascăm imposibilul de a iubi frumos, faţă către faţă şi dumnezeiesc.  

   Da. Eu unul cred că mă voi mântui doar dacă voi reuşi ca să scap de văruiala de pe aceste morminte.. De telefoane, de emailuri, de ipocriziile cu care cei din jur îmi declară prietenie, gen minciuna facebook, şi de miresmele obositoare ale conformismului. Vreau să tac şi să iubesc. Să îmi fie dragă toată lumea. Să nu mă mai uit în ochii celor care îmi spun că mă iubesc şi apoi mă trimit în neant. Printr-un singur apel. Sau prin tăcere. Sau prin ce le mai trece prin cap. Să găsesc în sfârşit lumea pe care o caut demult. Lumea care nu judecă, care nu bănuieşte pe nimeni de păcate ascunse, care nu vorbeşte aiurea la telefon, care se ocupă doar de propria mântuire şi, de ce nu, numai de propria iubire. Lumea în care frustraţii mai au încă o şansă. Fie o iubire divină, fie o tăcere de vis. 
  Alo!... Da îngere. Ştiu că m-ai sunat. Te rog să mă scuzi că nu ţi-am putut răspunde! Vorbeam cu lumea…
 

Telefon de la înger

Telefon din lacrimi, sună iar un înger,
Ce mai faci prin lume, eu te sun din cer?
Dau răspunsuri scurte, simt, trăiesc şi sânger,
Nu am dezlegare să îţi spun ce sper...

Îngerul aude, plânge, şi roşeşte:
Vai, ce complicată viaţă e la voi!
Nimeni nu oferă, nimeni nu primeşte,
De iubire oameni, sunteţi rupţi şi goi.

Puneţi presiune, duh pe celulare,
Mărci sofisticate, roming, interes...
Ce vreţi voi din viaţă, ce-o să fie oare,
Când reduceţi totul la un sms?

Pământeni colerici, umiliţi speranţa,
La un fel de vorbe, fie ce o fi,
Dar pierdură-ţi fapta, suflul, cutezanţa,
Când iubiţi prin cablu şi prin amintiri.

Pentru voi ajunge, un canon, o lege,
Un email, un clinchet dur de telefon.
Alo, ce mai este, cum se poate drege,
Despărţirea, moartea, fără nici un ton?

Şi aşa vă trece viaţa, bucuria,
N-aveţi timp de pace, n-aveţi timp de voi,
Vine bătrâneţea, vine năruirea,
Zicând că, pe vremuri, n-am fost noi în noi.

Aşa îşi încheie îngerul rostirea,
Apoi îmi priveşte tristul telefon:
Lasă aparatul şi desfă iubirea,
Dinspre ceruri vine doar un singur ton!