BUCURIE ŞI CREDINŢĂ!

Părintele Cătălin Dumitrean: Gânduri despre poeziile pe care le scriu, vă rog să mi le scrieți doar pe email... Aceasta este o formă de bun simț și dialog constructiv. Vă mulțumesc pentru înțelegere și spirit dialogic.

dumitreancatalin@yahoo.com

19 mai 2013

ALTE POEZII DE PRIMĂVARĂ


Elegia tristului felinar

Felinar aprins sub lună,
La fereastră mea respiri,
Lângă tine se adună
Plânsul marilor iubiri.

Felinar cu gaz de milă,
Luminezi în nopți de dor
Și cu tine orice silă,
Se topește în fior.

Felinar de primăvară,
Parcă lăcrimezi și tu,
Poate e întâia oară,
Nu știu de e da sau nu.

Felinar prea singuratic,
Din lumina ta trăim,
Noaptea, visul enigmatic,
Ziua, te sfidăm și-o știm.

Felinar tăcut sub lună,
Iată gazul s-a sfârșit,
Nimeni nu se mai adună,
Oare cine te-a iubit?

 

Inimă

Potecile nopții au urme de înger,
Și câinii se îmbată cu vise de rai,
Îmi vine mireasmă, îmi vine să sânger,
Să leg la trăsură o mie de cai.

Poteca e veche, departe se duce,
Cu pietre, cu jale, cu dor fără preț,
Dar vai, mi se leagă destinul de-o cruce,
Splendoare, speranță, durere, dispreț...

Aud cum colindă un greiere singur,
Deși nu am lacrimi să plâng pentru el,
Căci ochii s-ar face luceferi, desigur,
Și-apoi m-aș preface în blând porumbel.

Departe tăcere, aproape tăcere,
Iisuse Hristoase, Tu cum ai știut,
Că moartea e lege stropită cu miere,
Să mori din iubire, Tu cum ai putut?

Ard ochii de vise, am pielea uscată,
Genunchiul mi-l pun pe podea și suspin,
E noapte, mi-e groază, e taină mirată,
Mă simt și în moarte, mă simt și divin.