BUCURIE ŞI CREDINŢĂ!

Părintele Cătălin Dumitrean: Gânduri despre poeziile pe care le scriu, vă rog să mi le scrieți doar pe email... Aceasta este o formă de bun simț și dialog constructiv. Vă mulțumesc pentru înțelegere și spirit dialogic.

dumitreancatalin@yahoo.com

29 martie 2012



Floare



Fără petale nu mai sunt floare,
Biata tulpină, plânge şi ea,
Din rădăcină totul o doare,
E tot mai aspră şi tot mai grea.

Rupse şi unul, rupse şi altul,
Cică de milă, cică de dor,
Şi-aşa pierdut-am cerul, înaltul,
Visul de pace, visul de zbor.

Voi ce îmi spuneţi floare de vară,
Regină mută, lebădă stea,
Vântul v-aduce ca pe-o ocară,
Pe unde bate, pe unde vrea.

Şi-acum stingheră, fără iubire,
Doar cu pământul sterp şi uscat,
Pustie, veche, arsă în fire,
Ca Răstignitul cel blestemat.

Îmi vreţi parfumul, dar ce vă pasă,
Pe mine altfel m-aţi folosit,
Cât v-am fost caldă floare frumoasă,
M-aţi pus pe inimi şi m-aţi dorit.

Dar vai, plăcerea moare, se stinge,
Astăzi e apă, mâine noroi,
Şi disperarea cruntă învinge,
Prin voi, prin mine, din doi în doi.

Lăsaţi-mi pacea, lăsa-ţi mi dorul,
Plecaţi pe drumuri fără de flori,
Să nu mai smulgeţi viaţa, fiorul,
Să nu mai scoateţi ape din nori.

Şi dacă poate, totuşi o floare,
În calea voastră va răsări,
Peste petale să puneţi soare,
Ochii cei limpezi ce vor privi.

Şi-apoi cu milă pliniţi nectarul,
Fluturi de pace, albi ca un cer,
Din preaiubire să curgă harul,
Ca o lumină lină de cer.