BUCURIE ŞI CREDINŢĂ!

Părintele Cătălin Dumitrean: Gânduri despre poeziile pe care le scriu, vă rog să mi le scrieți doar pe email... Aceasta este o formă de bun simț și dialog constructiv. Vă mulțumesc pentru înțelegere și spirit dialogic.

dumitreancatalin@yahoo.com

17 decembrie 2013

POEMELE DE MARȚI...

OF, ÎN LIMBA  ROMÂNĂ

REFREN: 
Dulce, dulce și de preț,
Biata mea limbă română,
Ai ajuns în greu dispreț,
Nu mai ești la noi stăpână.

Se îneacă limba românească
În Prut, cu amintiri de jale,
Ea ce a fost mucenicească
Încă din zorii vieții sale.

Și Bucureștiul o scufundă
În Dâmbovița ca în mlaștini,
Străine vorbe ne inundă,
Iluzii, amăgiri și patimi.

Auzi, limbă moldovenească?!
Ce holeră, ok” și „happy”...
Și vai de vatra strămoșească,
E plină de guzgani și jnepii.

La gură am făcut pareză,
Vedetele par chinuite,
Cântând cu sete în engleză,
La zisă:VOCEA ROMÂNIEI,

Ne storc de gaze, aur, pâine,
Se fură râul, ramul, dealul,
Și nu ne vom mira de mâine,
Ne vor fura zâmbind Ardealul.

Cu cine să oprești ocara,
Cu fani de MTV și strar-uri?!
Care nicicând nu cântă țara,
                                                        Ci doar tejgheaua de la baruri...


SORĂ DURERE 
 
Nu te-am rănit soră durere,
Nu te-am jignit cu vorbe grele,
Tu te-ai ținut ca o năpastă,
De toate dorurile mele.

Nu am cu tine, deci, nimic,
Când mă lovești, mă și ridic,
Tu și lui Christ i-ai pus cunună,
Cu vrajba ta așa nebună.

De ce mă cauți zi de zi,
Eu nu gândesc ce poți a ști,
Poate că vrei mai mult din mine,
Să-mi iei și partea de simțire.

Dar hai să ne împăcăm odată,
Să facem inima curată,
Să nu mai doară dorul meu,
Să nu lovești pe Dumnezeu.